Abstract | Ovaj rad nastoji prikazati zlo totalitarizma i totalitarnih pokreta 20. stoljeća, te značenje politike u mislima njemačke filozofkinje židovskog porijekla, Hannah Arendt. Krenut ćemo najprije od tumačenja zla općenito te od njegovih elemenata koji su banalnost, radikalnost i na kraju, latentnost. Da bismo došli do temelja zla i njegovih elemenata, moramo se vratiti u povijest. Arendt nas vodi u 20. stoljeće, u razdoblje 2. svjetskog rata kada, prema njezinu mišljenju, samo zlo doseže vrhunac u totalitarnim pokretima. Kroz temeljne elemente totalitarnog pokreta, čovjeku se uzima njegov bitni smisao, a to je sloboda. Kao posljedica svega toga, javlja se suvišnost pojedinca, nemoć, strah. Arendt slobodi vraća njezin temeljni smisao te navodi kako je sloboda bitna značajka čovječanstva jer je ona temelj mišljenju i djelovanju. Postavlja se pitanje ima li politika još uvijek smisao te ukoliko ima, koji je to smisao? Arendt je mišljenja kako je potrebna rehabilitacija političkog mišljenja, a temelj te rehabilitacije je suočavanje sa zločinima koji su se dogodili u povijesti. |
Abstract (english) | This work aims to show the evil of totalitarianism and totalitarian movements of the 20th century, and the importance of politics in the mind of German philosopher of Jewish descent, Hannah Arendt. First, we will start by interpreting evil in general and its elements, which are banality, radicality, and finally, latency. In order to come to the foundation of evil and its elements, we must go back in history. Arendt takes us into the 20th century, the period of the Second World War, when, according to her opinion, evil itself culminated in totalitarian movements. Through the basic elements of a totalitarian movement, humans have their essential meaning, which is freedom, taken away from them. As a result of all this, redundancy of an individual, powerlessness, and fear occur. Arendt returns its fundamental meaning to freedom and claims that freedom is an essential feature of humanity because it is the basis of thinking and acting. The question is whether politics still has meaning and if so, what is the meaning? Arendt believes that the rehabilitation of political thinking is necessary, and the foundation of that rehabilitation is facing the crimes that happened in the past. |